Tuesday, May 8, 2012

Tok tok tok!!!
Hekhek...
Assalamualaikum!!
Ade owang x tempat ni?? Pesal cam berdebu je??

Yeyeye, fine, saya tau saya dah lama dah x update kat blog ni..
Walaupun tau je xde sape akan bace, tapi...
Allah kan tengok ape yg kite buat kan..

Huhu tetiba malam ni, Allah hantar satu perasaan sedih dalam diri ni, tentang betapa secoteknye contribution saya pada jalan ni. Hoho walaupun Allah tak menilai kita based on berapa ramai adek2 yg dah kita bentuk dan turut bergerak, tapi kita sendirilah yang perlu sit down and muhasabah tentang prestasi kerja kita selama ni. Sebab, seorang mukmin tu kan x akan terjatuh ke dalam lubang yang sama dua kali kan :(
Tengah melayan perasaan galau sambil selak Quran tu, tetiba terjumpa ayat 'penampar' ni;

Wahai Rasul Allah! Sampaikanlah apa yang telah diturunkan kepadamu dari Tuhanmu; dan jika engkau tidak melakukannya (dengan menyampaikan semuanya), maka bermakna tiadalah engkau menyampaikan perutusanNya; dan Allah jualah akan memeliharamu dari (kejahatan) manusia. Sesungguhnya Allah tidak memberi hidayah petunjuk kepada kaum yang kafir.  (5:67)


Uwaaa...
Sedihnya bila dapat ayat ni, mula2 ingat nak cari pape ayat quran best utk mesej kat adik, tengok2, dapat mesej BAEK PUNYER dari Allah direct...
Hmm bukan nak sedih menonong, tapi satu muhasabah untuk diri saya untuk tetap terus komited di jalan dakwah ni dan AMANAH dengan janji yang kita pernah buat satu masa dulu, di kala diri sangat berkobar2 untuk menjadi golongan Hawariyyun untuk agama Allah ini!!
Hakikatnya, segala janji sumpah taat setia kita pasti akan dipersoal Allah di hari akhirat kelak...
Dan seharusnya kita sebagai daie, tak perlu ada prasangka atau expectation terhadap anak usrah kita. Sebab bila ada something unpleasant berlaku, inshaAllah kita x akan mudah give up sebab kita kena beriman  yang Allah yang Maha Perkasa tu akan jaga kita dari sebarang kejahatan/kesedihan/rejection daripada manusia2 yang kita seru!!!

Moga Allah akan meniupkan bara semangat jihad di dada-dada kita semua dan membuang segala jenis wahan yang beranak-pinak dalalm hati kita ni.
Semoga Allah sentiasa membimbing hamba ini, wallahu'alam...

2 comments: